MelloraCare logotyp vit med våg

Personlig rådgivning

Genom personlig rådgivning via telefon eller digitalt möte får du individuell hjälp och stöd utifrån dina behov.

Att möta samma sjuksköterska varje gång ger kontinuitet och trygghet.

Vi kan till exempel hjälpa till inför att du ska på besök till sjukhus eller vårdcentral så du är förberedd, vilka frågor har du och vad vill du ha ut av mötet. Vi hjälper dig att förstå din behandlingsplan,

dina läkemedel och symtom.

    Personlig rådgivning

    För dig som är patient eller närstående


    Det är många personer som begränsas i sitt liv på grund av hjärtsvikt och de symtom som det skapar. Den personliga rådgivningen syftar till att ge dig verktyg och trygghet så att du kan förstå och hantera din hjärtsvikt.

    Vad kan du få hjälp med?

    Genom personlig rådgivning via telefon eller digitalt möte får du individuell hjälp och stöd utifrån dina behov. Att möta samma sjuksköterska varje gång ger kontinuitet och trygghet.


    Vi kan hjälpa till med:

    • symtomhantering och egenvårdråd
    • rådgivning kring läkemedel, kost, fysisk aktivitet och träning
    • förbereda dig inför kontakt med vårdgivare
    • sammanställa frågor du har och behöver ha med i mötet med din vårdgivare
    • förstå din behandlingsplan och dina måldoser av läkemedel. 


    Priser 

    Rådgivning 15 min

    450 kronor.

    Rådgivning med hjärtsköterska, telefon eller digitalt besök. 

    Rådgivning 45 min 

    1200 kr.

    Rådgivning med hjärtsköterska,
    telefon eller digitalt besök.


    Kontakta oss

     
     
     
     
     
     
     
     
     
    unsplash